Wednesday 14 November 2012

MENONGKAH ARUS.....BY RJUNA




     Maksud menongkah arus adalah berlawanan atau bertentangan dengan kenyataan atau kebenaran..Menongkah arus dlm erti kata sebenar adalah seorang yg mengayuh sampan tetapi melawan arus dan tidak mahu ikut arah pen
galiran air..
Dan saya tujukan maksud ini kepada Rajagopal dan FAM.Walaupun Rajagopal pernah membawa skuad sukan SEA memenangi Pingat Emas di bumi Garuda satu masa dulu namun ini bukan nya 1 jaminan bahawa dia kebal dan sentiasa betul.
Kenyataan nya terbaru seperti mana dalam laporan akhbar Metro sekali lagi menunjukkan sikap bodoh sombong nya.

" Apa panik ? saya sudah lalui macam-macam"..Demikian rekasi nya bila di tanya oleh pemberi mengenai kekalahan berturut2 pada Vietnam dan Thailand.
Ranking Malaysia semakin merudum dan kini jatuh ke tangga 163 dalam dunia dan manusia ini masih belum panik..Agak nya bila dia akan panik ? Sehingga kita duduk di tempat paling bawah dalam carta liga dan di senaraikan sama standard dengan Bhutan? Mongolia ?

Peduli apa kalau FAM dan Rajagopal tidak mahu panik sebab yang penting 20 juta rakyat Malaysia telah panik dan cemas..Untuk pengetahuan FAM dan Rajagopal yang bijaksana ,sia-sia kita mempunyai 2 kelan dalam Liga England iaitu QPR dan Cardiff di mana mereka tidak boleh mengambil pemain-pemain dari negara kita hanya kerana ranking kita tidak berada dlm top 75 ! Anda paham atau tidak apa yg saya taip dalam bahasa Malaysia ini Rajagopal ?

Untuk pengetahuan anda juga, bermain menentang Vietnam dan Thailand juga di kira dalam ranking FIFA sebagai perlawanan kelas A dan anda telah menyebabkan Malaysia kehilangan peluang terbaik untuk naik ranking hanya kerana sikap yg masih gemar mencuba pemain dan juga sikap bodoh sombong anda..
Semasa negara-negara lain cuba membetulkan ranking mereka dan cuba naik keatas Malaysia pula memilih untuk undur kebelakang dan semakin turun..

TAHNIAH RAJAGOPAL DAN FAM...Sekurang2 nya team Malaysia kini dah ada perubahan iaitu TURUN !!!!.

2 comments: